Lita på ett proffs

Vår kunder omsätter normalt runt 50-100 miljoner och väljer oss för vår kvalitet och kompetens.

Våra tjänster

Hemsidan är företagets i särklass mest potenta och kostnadseffektiva marknadsföringsverktyg. Svenska företag investerar cirka fyra miljarder kronor per år i tjänster för sökmotoroptimering, samtidigt som hemsidorna inte tillnärmelsevis används så effektivt som de borde. Vi hjälper er att göra hemsidan till ert bästa skyltfönster och säljare.

Mobilanpassning

Självklart är våra hemsidor byggda i responsiv webbdesign. Det är viktigt då allt fler användare som går in på en hemsida gör det från en mobil enhet. Även de bör få en bra upplevelse av ert företag. Men inte minst är det viktigt för att Google ändrat sina algoritmer. Sökmotorn prioriterar ner hemsidor som saknar responsiv webbdesign i sökresultaten på träfflistorna.

Företagspresentation

Många företag saknar helt en presentation av vilka som äger och/eller driver företaget. Även om ni har tillräcklig med jobb nu, så bör man aldrig tacka nej till möjligheten av nya förfrågningar. Hemsidan är inte bara till för kunder och presumtiva kunder. Tänk på den som söker jobb, vilket intryck förmedlas av företaget?

VARUMÄRKESPROFIL

Design Hemsida

Baserat på Era önskemål, vår erfarenhet och den känsla vi fått från kundbesöket hos er, tar vi fram ett designförslag. Detta publicerar vi på en lösenordsskyddad utvecklingsplattform, där ni löpande kan följa produktionen. Anmärkningsvärt ofta, till vår glädje, så träffar vi rätt och kan arbeta vidare med layouten. Skulle vi inte ha träffat rätt, tar vi fram ett helt nytt förslag. Sedan arbetar vi vidare tills ni är helt nöjda.

Bilder – egna, köpta eller både och?
Vi arbetar ofta aktivt med bilder, för att kommunicera rätt branschkänsla. Vid behov kan vi hjälpa Er att ta fram ett förslag på Logotyp. Vi bygger hemsidan så att den är i linje med Er logotyp och varumärkesprofil. Ofta har man som företag tänkt på detta när det gäller firmabilar och grafiskt material, men missat det vad gäller hemsidan.

Många kunder väljer en kombination av egna och köpta bilder. Vi brukar då välja ut bilder som vi tror är bra från en bildbank, oftast Istockphoto. Att leta bilder är tidskonsumerande och man blir gärna sittande i timmar. Det är ett arbete som vi gärna besparar er. De “vattenstämplade” bilderna som vi valt ut, lägger vi ut på utvecklingsplattformen, där ni kan se dem, som vore de publicerade, dock något gryniga, innan de är köpta. Sedan väljer ni om och i så fall vilka bilder ni vill köpa.

Fotograf
Har ni behov av nya, egna, professionellt tagna bilder, samarbetar vi med en fotograf, som utfört uppdrag åt ett antal av våra kunder.

VARUMÄRKESPROFIL

Responsiv webbdesign

Användarupplevelse

Att hemsidan ändrar utseende, beroende på vilken slags enhet besökaren använder, är en av de mest genomgripande förändringar som ägt rum inom webbdesign. Måhända fungerar er befintliga hemsida hjälpligt även nu på mobiler, trots att den saknar mobilanpassning men… kanske måste man ägna sig åt ett ihärdigt scrollande för att surfa runt på hemsidan, vilket kan vara frustrerande och riskerar att man tappar en presumtiv kund.

Responsiv design ger oftast en bättre visuell upplevelse, förutom att de viktigaste bilderna och knapparna är så stora som möjligt, allt för att ge en maximal användarvänlighet.

Sökmotoroptimering – Googles algoritmer
För maximalt bra sökoptimering rekommenderar och premierar Google responsiv webbdesign, som vid behov krymper hemsidan. Till exempel när den visas i en  mobil och all information kan läsas och indexeras av sökmotorerna. En nackdel med separata hemsidor för stationärt och moblit, är att Google kan uppfatta innehållet som duplicerad text, vliket är en negativ parameter i sökmotoroptimeringen.

Exempel – Så här kan en hemsida med responsiv design se ut i en mobil respektive från stationär dator.
Gå in från en stationär dator och sedan från en mobil så ser Du hur hemsidan optimalt anpassas, för en maximalt positiv upplevelse av Ert företag.

 

Vill du rådfråga oss?

Varmt välkommen att höra av dig för att bolla idéer med oss. Vi berättar gärna om hur vi kan hjälpa till med att öka din lönsamhet.

Öka din lönsamhet

Optimera din hemsida för

sökmotorerna

Vad är sökmotoroptimering?
Syftet med att optimera en hemsida för sökmotorerna är vanligtvis att fånga nya kunder på internet. Där finns de mest kvalificerade prospekten, som redan fattat sitt köpbeslut och bara letar efter rätt leverantör. Många företag tackar nej till förfrågningar från dessa presumtiva kunder, genom att deras hemsidor saknar en bra sökoptimering. “Jag trodde att det ingick” har vi hört mer än en företagare besviket utbrista, efter att de investerat i en hemsida.

Använd hemsidan, i stället för dyra prenumerationstjänster!
Många är de leverantörer, som gärna omgärdar sökmotoroptimering med ett tekniskt skimmer, för att sälja kostsamma prenumerationstjänster. Vår affärsidé, är att ni gör en engångsinvestering och i görligaste mån ellminierar behovet av tilläggstjänster. Många företag är lyckligt ovetande om att hemsidan, rätt använd, är deras i särklass mest effektiva och kostnadseffektiva marknadsföringsverktyg.

“Content is king.”
Sökmotoroptimering av en hemsida, enligt Googles riktlinjer, baseras till stor del på sunt förnuft. Basen är en tillräckllig textmängd, med relevant innehåll, som återspeglas i rubriker och viktiga tagger som “titles”. Låt oss göra det här jobbet åt er. Det enda vi ber er om, är att Ni lägger fem till tio minuter, på att fylla i ett formulär, som vi tillsammans med Er använder som underlag för Era viktigaste sökord/fraser, som Ni vill bli träffade på. Sen bearbetar vi hela hemsidan, text, rubriker, permalänkar (URL) och länktexter, för att Ni ska synas så bra som möjligt på internet.

Publiceringsverktyg

 

Använd er tid till att göra affärer, inte för att uppdatera hemsidan!
Tid är pengar, är ett uttryck som kan kännas som en sliten klyscha, men icke desto mindre högst relevant i det här sammanhanget. Förvissa er om att den webblösning som ni väljer för ert företag har ett maximalt användarvänligt uppdateringsverktyg.

“Besök vår nya katalog – 2012” känns kanske inte så bra, om vi skriver 2019.
I det fallet kan man misstänka att det är krångligt att uppdatera hemsidan. Risken är stor att det då inte blir av, alternativt att uppdateringen stjäl tid från viktiga uppgifter. Kostnaden för tiden som spenderas, syns inte på något bokföringskonto, men ackumulerat över tid, kan det bli mycket dyrt.

Vårt publiceringsverk är användarvänligt.
Vem som helst i företaget, som har ordinär datorvana, kan uppdatera hemsidan. Det gäller såväl text, som bilder, bildspel eller att smidigt överföra bilder, kanske från Ert senaste uppdrag, från mobilkameran till filhanteraren i publiceringsverktyget, eller via Instagram. Använder ni Firefox som webbläsare, kan ni enkelt dra bilderna från skrivbordet på er dator, till önskad mapp i administrationsverktyget.

Webshop

Självklart kan vi lägga till en webshop i plattformen om ni så önskar!

Textbearbetning ("Copy")

Varför ska man anlita Er som leverantör?
När vi surfar runt på olika hemsidor, är det slående hur många företag som inte lyckas kommunicera sina (för-) tjänster. Det kan vara det faktum att man har 30 års branschvana, gedigen kompetens och ett imponerande “track record” i form av prestigefyllda uppdrag. Vad ni arbetar med och hur ni hjälper era kunder, det ska synas redan på startsidan. Den presumtiva kunden, ska på två/tre sekunder få klart för sig, era viktigast USP:n, Unique Selling Points, som det kallas på säljarspråk.

Vi hjälper företag att skapa en komplett presentation av sina tjänster och/eller produkter.
Kanske saknar er befintliga hemsida helt en beskrivning av de tjänster och/elller produkter företaget tillhandahåller. Det är inget problem för oss. Vi kan använda presenstationsmaterial som finns inom företaget sen tidigare. Vi kan använda en språkligt undermålig text som underlag för att skapa en helt ny presentation, så länge den faktamässigt är korrekt. Många gånger intervjuar vi också företagsledaren, för att sedan skapa en effektiv och säljande presentation av företaget.

“Textbeabetning brukar väl ingå….”
Så sade en företagare som vi besökte. Låt oss tala klarspråk, detta är en vanföreställning. Att man flyttar över befintlig text och kanske korrigerar några stavningsfel, kan näppeligen kallas “textbearbetning”! När vi talar om textbearbetning, så menar vi det bokstavligen. Det inkluderar att vid behov skriva helt ny text, att granska och redigera text, språkligt, grammatiskt och stilistiskt. Sist men inte minst, ska företaget presenteras på ett säljande sätt.

Köp där ni får mest valuta för varje investerad krona!
Att redigera/editera och skriva ny text är mycket arbetsintensivt och tidskonsumerande. Det är därför kanske inte så förvånande, att det oftast inte ingår när man köper en ny hemsida. Skulle Ni köpa denna tjänst separat, av en skrivbyrå eller reklambyrå, kan vi lova att det “kostar skjortan”. Hos oss ingår det, vilket innebär en kostnadseffektiv lösning.